با استفاده از این نکات ساده دروازه ها را برای آمالگام دندان باز کنید

Wiki Article

خرید قیمت ویژگی مشخصات مولت پرداخت آمالگام مدل Toboom - Flame - د... این آمالگام ساخت کشور سوئد بوده و از مزایای آن باید به مقاومت بالا در برابر خوردگی، انبساط و فردهپذیری بالا اشاره کرد. قبل از تهیهی پرکردگی آمالگام دندانی، باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟ دندانپزشک باید با توجه به شرایط و بر اساس محل حفره در دهان و میزان پوسیدگی دندان مورد نظر بهترین جایگزین برای آمالگام را به مددجو به کار ببرد. اگر شما هم برای ترمیم دندان پوسیده خود نیاز به درمان پر کردن دندان دارید، حتماً یکی از دغدغههای شما در رابطه با نوع موادی است که برای این درمان مورد استفاده میگیرند. در زبان انگلیسی، نامهای شورل و شیرل در قرن هجدهم استفاده میشد. تا حدود سال ۱۶۰۰، نامهای اضافی در زبان آلمانی "Schurel", "Schörle" و "Schurl" بود. آمالگام سپهر یا کپسول های سپهر مشابه کپسول های SDI بوده و با فشار سر آن پودر و جیوه باهم مخلوط شده و از درست عمل کردن آن مطمئن خواهید بود. دراین نوع دستگاه کپسول درمحل استقرار گیره کپسول قرار میگیرد و تنظیم میزان پودر و جیوه امکان پذیر نیست چون شرکت سازنده مقدار واحد آمالگام و جیوه را مشخص کرده است که در کپسول جاسازی کرده و نیاز به تنظیم خاصی ندارد .


بهترین نوع آمالگام

روستای نزدیک یک معدن قلع داشت که در آن علاوه بر کاسیتریت، تورمالین سیاه نیز یافت شد. کاربرد آن: برش بعضی انواع آن به عنوان سنگ زینتی مصرف میشود.، از نظر ژیزمان تقریباًَ کمیاب است و بیشتر در آلمان، سوئیس، ایتالیا، لهستان، روسیه، کانادا و آمریکا یافت میشود. همایند کانیشناسی (پارانژ) آن آمفیبول-آکتینوت-ریه بکیت-بریل -آندالوزیت- ارتوز- آپاتیت- کوارتز- بریل- توپاز است کاربرد آن: در الکتروتکنیک - انواع رنگی آن به عنوان سنگهای قیمتی مصرف میشود. همایند کانیشناسی (پارانژ) آن - دولومیت- سیدریت- کوارتز- سولفور مس است. همایند کانیشناسی (پارانژ) آن آلمونیت - آنتیمون- آرژنت- پرستیت- گالن- اسفالریت- کلوآنتیت است ، از نظر ژیزمان بلوری، دانهای، خاکی نسبتاًْ کمیاب است و بیشتر در آلمان، چک اسلواکی، نروژ، فرانسه و آمریکا یافت میشود. اوکنیت در اثر حادثهای در جزیره دیسکوی گرینلند در سال ۱۸۲۸ یافت شد. Mn , Ca و گاه حتی Cr , Ti , V , Li و غیره تند (روبلیت) - آبی تا سبزآبی (ایندیگولیت) - سبز (وردلیت) - بیرنگ (رنگ اثر خط:سفید برای اولین بار در ایتالیا کشف شد و از نظر شکل بلور: خورشید تورمالین - منشوری - آسیکولار، رنگ: سیاه (شورل) - قهوهای تا قهوهای سبز و قهوهای سیاه (دراویت، اوویت) - صورتی تا قرمز، شفافیت: غیر شفاف - نیمه شفاف، شکستگی: صدفی - نامنظم، جلا: شیشهای، رخ: ناکامل - مطابق با سطح، سیستم تبلور: رمبوئدریک و در ردهبندی سیلیکات است و منشأ تشکیل آن ماگمائی - پگماتیتی - دگرگونی - رگههای تیپ آلپی است.

᠎Con te​nt has ​been g​enerat᠎ed by G​SA Material Gen᠎erator Dem over si​on .


در بازار تجارت سنگهای قیمتی نامهای مختلفی از اوپال معمولی آمدهاست مانند: اوپال عقیق (هیالیت بیرنگ و شفاف)، اوپال چوبی، اوپال عسلی (Honey Opal که به رنگ زرد است)، اوپال شیری و نیمه شفاف، انواع مات اوپال چینی، اوپال مرواریدی که با درخشش مرواریدی همراه است و اوپال پراز (Prase Opal) که مات و به رنگ زرد متمایل به قهوه ای با درخششی موم مانند است و نمونههایی از این قبیل که اغلب قیمتی پایینتر از انواع دیگر اوپالهای گرانبها دارند زیرا در اوپال معمولی پدیده بازی رنگها مشاهده نمیشود. آرسنیت (به انگلیسی: Arsenite) با فرمول شیمیایی As از مجموعهٔ کانیها است که تقریباً ۱۰۰% آن آرسنیک است همراه با کمی Sb,Se,Ni این کانی برای اولین بار در چک اسلواکی کشف شد، کانیهای مشابه آن عبارتند از آلمونیت و آنتیمون. نام دراویت برای اولین بار توسط گوستاو تچرماک (۱۸۳۶-۱۹۲۷)، پروفسور کانیشناسی و سنگشناسی در دانشگاه وین، در کتاب Lehrbuch der Mineralogie (منتشر شده در ۱۸۸۴) برای غنی از منیزیم (و غنی از سدیم) استفاده شد. ترکیب شیمیایی که توسط Tschermak در سال ۱۸۸۴ برای این دراویت ارائه شد تقریباً با فرمول NaMg3(Al,Mg)6B3Si6O27(OH) مطابقت دارد که با فرمول عضو انتهایی دراویت مطابقت خوبی دارد (به جز محتوای OH) که امروزه شناخته میشود.

انواع آمالگام

​This h as  been c​reat ed ᠎by G​SA Conte nt Gen᠎erator  DEMO .


انواع آمالگام

آدامس جویدنی است که معمولاً برای خوشبو کردن دهان، سرگرمی و پاکیزگی دندان به کار میرود. Tschermak نام این تورمالین را دراویت گذاشت، برای منطقه رودخانه دراوا، که ناحیه ای در امتداد رودخانه دراوا (به آلمانی: Drau، به لاتین: Drave) در اتریش و اسلوونی است. پرکردگیهای آمالگام در تماس با برخی فلزات، مثل فویل آلومینیوم، جریان الکتریکی ضعیفی را ایجاد میکند که باعث تجربهی دردناک هر چند کوتاهی برای استفادهکننده میشود. میانفلزی یا اندرفلزی (به انگلیسی: Intermetallic) به ترکیبات و فازهایی گفته میشود که از دو یا چند فلز گوناگون تشکیلشده و ساختار بلوریشان متفاوت از عناصر تشکیلدهندهشان است. رایجترین گونه تورمالین، اسکورل، آهن سدیم (دو ظرفیتی) عضو انتهایی گروه است. در قرن نوزدهم نامهای معمولی اسکورل، شورل، اسکورل و تورمالین آهن، کلمات انگلیسی مورد استفاده برای این ماده معدنی بودند. امروزه این محله تورمالین (نوع محل برای دراویت) در Dobrova (نزدیک Dravograd)، بخشی از جمهوری اسلوونی است. دراویت با دیگر اعضای تورمالین، از جمله اسکورل و البیت، مجموعههای متعددی را تشکیل میدهد. دراویت که به آن تورمالین قهوه ای نیز میگویند، عضو انتهایی تورمالین غنی از منیزیم سدیم است.

Report this wiki page